CSATLAKOZZ!
HÍRLEVÉL
2016.12.07

A PISA-felmérés eredménye az MSZP-SZDSZ kormány oktatáspolitikáját tükrözi

Nem a polgári kormány számlájára kell írni az PISA-felmérés eredményének romlását, hiszen a 2015-ben tizenöt éves korosztály még az előző kormány oktatási rendszerében tanult – jelentette ki Pósán László szerdán, debreceni sajtótájékoztatóján.

Tegnap napvilágot látott a PISA-felmérés eredménye, amelyben a közoktatásban tanuló diákok nemzetközi összehasonlítását végzik.

Fotó: fidesz.hu
"A polgári kormány olyan programokat indított el a közelmúltban, amelyek kiemelt fejlesztési területeket nyújtanak az oktatásban, de ezeknek a hatásait csak nyolc, tíz vagy akár tizenöt év múlva lehetséges mérni, hiszen minden változás felmenő rendszerben történik."

Pósán László emlékeztetett: a felmérés minden alkalommal a tizenöt éves korosztályt vizsgálja, a 2015-ös eredmények tehát az MSZP – SZDSZ kormány, azon belül Hiller István és Magyar Bálint oktatáspolitikáját tükrözik. A köznevelési törvény 2011-ben módosult, ez 2013 szeptemberében került be az iskolai rendszerbe, csak az ekkortól kezdődő évfolyamok köthetők a polgári kormány tevékenységéhez.

A képviselő hozzátette, a legutóbbi felmérés legnagyobb részét az alkalmazott természettudományos műveltség tette ki, amelyet most először csak digitálisan mértek.

Számítógépeken nincs mód visszatérni a korábbi kérdésekre és azok javítására. Ennek következtében szerte a világon visszaesett az értékelhető teljesítmény – többek között Csehországban, Lengyelországban és az oktatás mintapéldájának tekintett Finnországban is - jegyezte meg. 

Pósán László beszélt arról is, hogy az eredményes oktatási rendszerhez szükség van jó képességű, felkészült, elhivatott tanárokra, ám a felsőoktatási képzést megelőző pályaalkalmassági vizsgálat 2002 és 2010 között nem létezett, a jelenlegi kormány 2011-ben hozta vissza.

A képviselő szerint a Klebelsberg-ösztöndíj és a pedagógus életpályához kapcsolódó béremelés bevezetése ösztönözte a pedagógus pályára jelentkezőket. A minőségi tanárképzés másik fontos területe az osztatlan tanárképzés visszaállítása és a plusz egy év gyakorlat, amelyeket a 2011-es törvény vezetett be.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a polgári kormány olyan programokat indított el a közelmúltban, amelyek kiemelt fejlesztési területeket nyújtanak az oktatásban, de ezeknek a hatásait csak nyolc, tíz vagy akár tizenöt év múlva lehetséges mérni, hiszen minden változás felmenő rendszerben történik. Ilyen fejlesztési terület például a pedagógus továbbképzés szakmai megerősítése, a pedagógusok módszertani felkészítése, illetve a tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények anyagi támogatása.

A fideszes politikus aláhúzta, gondot fordítanak a köznevelés tartalmi szabályozásának és a pedagógia módszertani eszköztárának, a digitális környezetnek és kompetenciának, valamint az iskolai rendszer térségi fejlesztésére is.

(fidesz.hu)

Figyelmébe ajánljuk