fidesz.hu főoldal
család
foglalkoztatás
Orbán Viktor
rezsicsökkentés
gazdaság
választás 2014
Magyarország jobban teljesít
Magyarország nem hagyja magát
képviselőjelölt
Egyre többen keresik fel a rezsipontokat
2014.07.15
Eddig több mint 4500-an keresték fel a rezsipontokat, Budapesten 1500-an fordultak a kirendeltséghez, ez a nagy szám indokolta, hogy a fővárosban megnyissuk a második rezsipontot is  - hangsúlyozta Németh Szilárd.

Németh Szilárd a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságon tartott sajtótájékoztatón elmondta, június 1-jén az épületben megnyitották a második fővárosi rezsipontot. Felhívta a figyelmet arra, hogy január óta eddig többmint 4500-an keresték fel a rezsipontokat, Budapesten 1500-an fordultak a kirendeltséghez. Szavai szerint ez a nagy szám indokolta a második rezsipont kialakítását.A Fidesz rezsicsökkentésért felelős munkacsoportjának vezetője emlékeztetett rá, a június 27-én beadott törvényjavaslat a rezsipontok feladat- és hatáskörének kiterjesztését is tartalmazza annak érdekében, hogy minden rezsicsökkentéssel érintett közszolgáltatással kapcsolatban elintézhessék ügyeiket az emberek. Ezt az Országgyűlés általános vitáján mindenki támogatta – fűzte hozzá."a rezsipontokon a fogyasztók választ kaphatnak az közszolgáltatásokkal kapcsolatos általános kérdésekre is, és az esetleges jogsértések esetén is rendelkezésre állnak az ügyintézők."Úgy fogalmazott, a rezsicsökkentés következtében felszínre jövő fogyasztóvédelmi problémákkal kapcsolatban céljuk "a még mindig meglévő, fogyasztókkal szembeni szolgáltatói túlhatalom" visszaszorítása, a fogyasztók érdekeinek minél erősebb védelme, valamint a tudatos fogyasztói magatartás kialakítása, illetve megerősítése.A fideszes politikus tájékoztatott arról is, hogy a rezsipontokon a fogyasztók választ kaphatnak a közszolgáltatásokkal kapcsolatos általános kérdésekre is, és az esetleges jogsértések esetén is rendelkezésre állnak az ügyintézők.Ennek kapcsán rámutatott, a törvényjavaslatban megfogalmazták azt is, hogy minden közszolgáltatónak legyen elérhető, naprakész honlapja, ahol elolvashatók a legfontosabb információk.Szólt arról is, az egyik leggyakrabban felmerülő panasz, hogy a fogyasztó kilép az egyetemes szolgáltatásból – például egy nagy távközlési szolgáltatóval kötött gáz- vagy villamosenergia-szolgáltatási szerződést – és azt jelzi, hogy nem érzi a rezsicsökkentés hatását.Nem is érezhetik, hiszen ez egy szabadpiacon megkötött szerződés, az azonban más kérdés, hogy erről „elfelejtették őket tájékoztatni” – tette hozzá, megjegyezve, ez ügyben számos eljárást indított a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. A politikus hangsúlyozta, ha az érintettek úgy döntenek, akkor a szerződés felmondási határidejének letelte után bármikor visszatérhetnek az egyetemes szolgáltatás körébe.Németh Szilárd arra biztatott mindenkit, forduljon bizalommal a fogyasztóvédelmi hatóság munkatársaihoz panaszaikkal, problémáikkal. Minden egyes ügyben konkrét segítséget kapnak az emberek a rezsipontokon – zárta szavait az országgyűlési képviselő.(fidesz.hu)