fidesz.hu főoldal
család
foglalkoztatás
Orbán Viktor
rezsicsökkentés
gazdaság
választás 2014
Magyarország jobban teljesít
Magyarország nem hagyja magát
képviselőjelölt
Megújult a kormányzati ügyfélvonal
2014.08.26
Megújult a kormányzati ügyfélvonal, a 1818-as telefonszámon hívható központot Pintér Sándor belügyminiszter adta át kedden Budapesten.

Pintér Sándor azt mondta: egy országban az segíti legjobban a fejlődést, ha rend van, van megfelelő jogi háttér, jogbiztonság, és olyan államigazgatási rendszer, amely biztosítja a jogszabályok megismerhetőségét, betartatását és az állami apparátus gyors reagálóképességét."A gyors fejlődést segíti az elektronikus kormányzás, amely az állam irányítási feladatain túl a szolgáltató szerepét is erősíti, és emellett ügyfélbarát."Az új központtal kapcsolatban úgy fogalmazott: gyors, egyszerűbb és pontosabb lesz, valamint kényelmesebb, mert az ügyfélfogadás helyét és idejét az ügyfél határozhatja meg, akár külföldről is.A miniszter szerint a gyors fejlődést segíti az elektronikus kormányzás, amely az állam irányítási feladatain túl a szolgáltató szerepét is erősíti, és emellett ügyfélbarát. Pintér Sándor az elektronikus közigazgatás kialakítását a jövőbe mutató eseménysornak nevezte, hozzátéve: telefonon, e-mailben, SMS-ben, chaten is lehetőség van a kapcsolatfelvételre akár külföldről is. Vetési Iván, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke azt mondta: munkatársainak feladata az, hogy megvalósítsák a kommunikációt az állampolgárok és a közigazgatás között.A kommunikációs vonal bárhonnan bármikor elérhető, ezen keresztül az állampolgárok segítséget kaphatnak a közigazgatási ügyeik intézésében - hangsúlyozta. A 900 millió forintos, európai uniós támogatással megvalósuló központról elmondta: több csatornán fogadnak megkereséseket, vezetékes és mobiltelefonon, faxon, e-mailben, chaten, fórumokon is. Hozzátette: a hívások 80 százaléka 30 másodpercen belül operátorhoz kerül, az elektronikus leveleket pedig átlagosan négy órán belül megválaszolják."Az ügyfélvonal szerteágazó szolgáltatást nyújt az állampolgárok, vállalkozások és költségvetési szervek részére az év minden napján, 24 órában."A megnyitón átadott sajtóközlemény szerint megújulása óta több mint 500 ezer hívást válaszolt meg a kormányzati ügyfélvonal.A januártól júniusig terjedő időszakban a legtöbb kérdés az ügyfélkapuval kapcsolatban érkezett, és sokan érdeklődtek vezetői engedéllyel, útlevéllel, felsőoktatási felvételivel, erkölcsi bizonyítvánnyal kapcsolatban és további általános közigazgatási kérdésekben is.A 2004-es Európai Unióhoz való csatlakozás feltételei között szerepelt Magyarország elektronikus tájékoztatási csatornáinak fejlesztése.Ennek hatására 2005-ben létrejött az ország első közigazgatási kérdéseket megválaszoló call centere. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala "a telefonos ügyfélszolgálat megújítása" uniós projekt megvalósításával mindezt korszerűsítette. A fejlesztéssel megvalósuló ügyfélbarát megoldások kényelmesebbé és gyorsabbá tették az állampolgároknak a közigazgatási ügyeik intézését - tartalmazza a sajtóanyag.Az ügyfélvonal szerteágazó szolgáltatást nyújt az állampolgárok, vállalkozások és költségvetési szervek részére az év minden napján, 24 órában. Kiemelt feladata a gyors, pontos és naprakész tájékoztatás, valamint telefonos és elektronikus segítségnyújtás a közigazgatási ügyintézéssel kapcsolatban.(MTI - fidesz.hu)